2026 Royal Enfield Bullet 650
Efter 93 år får Bullet en helt ny drivlina och sitt största motoralternativ någonsin. Den välkända luft- och oljekylda 648-kubiks parallelltwinmotorn – samma som används i modeller som Interceptor, Shotgun och Classic 650 – tar nu plats i den ikoniska ramen. Resultatet är en hoj som bevarar sitt tidlösa uttryck men levererar en mjukare, starkare och mer modern körupplevelse än någonsin tidigare.
Designen är omisskännligt Bullet: en klassisk tårdropptank med handmålad pinstriping, kromade detaljer och den ikoniska siluetten. Samtidigt är den helt uppdaterad med LED-belysning, modern instrumentering ochABS fram och bak som standard. Komforten har också förbättrats med en ny stålram och uppgraderad fjädring, vilket gör den mer stabil både i stadstrafik och på längre landsvägsetapper.
Den nya Bullet 650 markerar en milstolpe för Royal Enfield: en harmonisk blandning av tradition och teknik, där ett anrikt namn möter en ny generation motorcyklister.
Fakta • Royal Enfield Bullet 650 (2026)
- Motor: 648 cc parallelltwin, luft/oljekyld (SOHC)
- Effekt: 46,3 hk @ 7 250 rpm
- Vridmoment: 52 Nm @ 5 650 rpm
- Växellåda: 6-växlad, kedjedrift
- Ram: ståltubram (”spine”-typ)
- Framgaffel: 43 mm teleskop, 120 mm slag
- Bak: dubbla stötdämpare, justerbar fjäderförspänning
- Bromsar: 320 mm skiva fram / 300 mm bak
- ABS: tvåkanals (fram + bak)
- Däck: 100/90-19 fram • 140/70-18 bak
- Belysning: LED-strålkastare och bakljus
- Instrument: analog hastighetsmätare + digital infodisplay
- Tankvolym: 14,8 liter
- Sitthöjd: ca 800 mm
- Vikt (kerb): 243 kg
- Färger: Raven Black, Regal Red, Chrome Green, Military Grey m.fl.
- Lansering: Globalt 2026 – Europa Q2 2026
- Pris Sverige: ≈ 95 000 SEK (indikativt, baserat på UK-pris £6 749)
